Επισκέψεις Σχολείων

Καλώς ήλθατε στo

STEAMCenter

Τα STEAMCenters είναι εκπαιδευτικά κέντρα διαπνεόμενα από τη  σύγχρονη παιδαγωγική θεωρία του Gardner, σχετική με τους πολλαπλούς τύπους νοημοσύνης.
Στόχος του κέντρου είναι η ολιστική προσέγγιση στην εκπαιδευτική διαδικασία συνεπικουρώντας στο έργο του σύγχρονου σχολείου.

Στην προσπάθειά μας να επικοινωνήσουμε τις προτάσεις μας, εκπονήσαμε ειδικά σχεδιασμένα εργαστήρια για τους μαθητές των δημοτικών σχολείων. Στόχος των εργαστηρίων είναι τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με την τεχνολογία και τις τέχνες.

Εργαστήρι Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

steamcenter-steam

ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

Στόχος: Εισαγωγή στον προγραμματισμό μέσα από κατάλληλες εκπαιδευτικές πρακτικές που αφορούν:
  • στη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή
  • στη χρήση εκπαιδευτικών αντικειμένων

Διάρκεια εργαστηρίου: 2 ώρες

Τάξεις: Α’-Β’-Γ’-Δ΄-Ε΄-ΣΤ΄Δημοτικού

Αριθμός μαθητών: έως 50

 

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

STEM & Εκπαιδευτική Ρομποτική

Με τις κατάλληλες δραστηριότητες STEM όπως αυτή της εκπαιδευτικής ρομποτικής, που αποτελεί την πρακτική εφαρμογή της θεωρητικής γνώσης, οι μαθητές συνειδητοποιούν ότι μπορούν να ωφεληθούν και να ωφελήσουν την κοινωνία και τον κόσμο.

Η Εκπαιδευτική Ρομποτική είναι μία καινούργια Επιστήμη στην οποία συνδυάζονται στοιχεία ανάπτυξης λογισμικού, μηχανολογίας και  μελέτης της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Είναι γεγονός ότι οι πρώτες ολοκληρωμένες εφαρμογές της εμφανίζονται σε τομείς όπως η ιατρική και  η βιομηχανία. Η εκπαιδευτική ρομποτική συνδέεται άρρηκτα με την εκπαίδευση STEM, καθώς αξιοποιεί σε όλο της το εύρος την Τεχνολογία και τα Μαθηματικά. Μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής τα παιδιά μαθαίνουν να κατασκευάζουν και να προγραμματίζουν ρομπότ, μένοντας συνεχώς ενημερωμένα για τις τρέχουσες τεχνολογικές εξελίξεις.

Στα πρώτα μαθήματα ρομποτικής οι μαθητές με τη χρήση επεξεργαστών, αισθητήρων, κινητήρων και δομικών στοιχείων φτιάχνουν το δικό τους ρομπότ. Στη συνέχεια οι μαθητές με ειδικά διαμορφωμένο λογισμικό, δίνουν  κίνηση στις κατασκευές τους μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, αποκτώντας δεξιότητες προγραμματισμού (engineering) και επίλυσης προβλημάτων (problem solving). Συνεπώς, μέσω της τεχνολογίας της ρομποτικής προετοιμάζονται τα παιδιά για τα επαγγέλματα τους μέλλοντος.

 

Εκπαιδευτική Ρομποτική & Υπολογιστική Σκέψη

Η Ρομποτική  εμπλέκοντας την Τεχνολογία στην Εκπαιδευτική διαδικασία, προκαλεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον από τα παιδιά και αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να διδαχθούν και να αφομοιώσουν έννοιες που θα τους βοηθήσουν τόσο στο σχολείο όσο και στη μετέπειτα επαγγελματική πορεία τους.

Η Ρομποτική επίσης, μέσα από τη μεθοδολογία του STEM στις μικρές ηλικίες, έχει ιδιαίτερη αξία καθώς δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα να καλλιεργήσουν ορισμένες σημαντικές δεξιότητες, όπως αυτή της Υπολογιστικές Σκέψης.

Η Υπολογιστική Σκέψη είναι η ικανότητα ενός ατόμου να εφαρμόζει με επιτυχία σε προβλήματα της καθημερινής του ζωής, τα εξής βήματα:

  • Αφαίρεση: Διαχωρισμός των απαραίτητων από τα μη απαραίτητα στοιχεία
  • Τμηματοποίηση: Χωρισμός του προβλήματος σε επιμέρους προβλήματα, τα οποία όταν επιλυθούν οδηγούν στη λύση του αρχικού
  • Αλγοριθμική Σκέψη: Χωρισμός της λύσης σε διακριτά βήματα
  • Αναγνώριση μοτίβων: Πλήρης κατανόηση των βημάτων που μας οδήγησαν στη λύση, ώστε να μπορούμε να τα εφαρμόσουμε και σε άλλα παρόμοια προβλήματα
  • Χρήση τεχνολογίας: χρήση τεχνολογικών μέσων για να κάνουμε τη λύση που βρήκαμε πιο εύκολα εφαρμόσιμη στο μέλλον!