fbpx

Επισκέψεις Σχολείων

Εκπαιδευτικές Εκδρομές Ρομποτικής για Σχολεία στα

STEAMCenter

Τα STEAMCenters είναι Εκπαιδευτικά Κέντρα διαπνεόμενα από τη  σύγχρονη παιδαγωγική θεωρία του Gardner, σχετική με τους πολλαπλούς τύπους νοημοσύνης.
Στόχος του κέντρου είναι η ολιστική προσέγγιση στην εκπαιδευτική διαδικασία συνεπικουρώντας στο έργο του σύγχρονου σχολείου.

Στην προσπάθειά μας να επικοινωνήσουμε τις προτάσεις μας, εκπονήσαμε ειδικά σχεδιασμένα εργαστήρια για τους μαθητές των δημοτικών σχολείων. Στόχος των εργαστηρίων είναι τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με την τεχνολογία,  τέχνες και την εκπαιδευτική μεθοδολογία STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics).

Εκπαιδευτικές Επισκέψεις Ρομποτικής για Σχολεία

steamcenter-steam

Εκπαιδευτικό Πακέτο Α

Διάρκεια: 1,5 ώρα

Kόστος: 3,5 ευρώ ανά μαθητή

Περιεχόμενο:

Κατασκευή και προγραμματισμός ρομπότ

Εκπαιδευτικό Πακέτο Β

Διάρκεια: 2 ώρες

Kόστος: 5 ευρώ ανά μαθητή

Περιεχόμενο:

Κατασκευή και προγραμματισμός ρομπότ

Θεματική κατασκευή με ηλεκτρονικό κύκλωμα για κάθε παιδί, την οποία παίρνουν μαζί σαν αναμνηστικό!

Καλέστε μας τώρα για να κάνετε κράτηση!

ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

Στόχος: Εισαγωγή στον προγραμματισμό μέσα από κατάλληλες εκπαιδευτικές πρακτικές που αφορούν:
  • στη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή
  • στη χρήση εκπαιδευτικών αντικειμένων

Τάξεις:

  • Α’-ΣΤ΄Δημοτικού
  • Α’-Γ’ Γυμνασίου
  • Α’-Γ’ Λυκείου

Αριθμός μαθητών: έως 60

ΔΙΑΘΕΣΙΜΕΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Α’ – Β’ Δημοτικού

 

  • Ρομποτική & Τέχνη

Μελετώντας την συμμετρία στην φύση και τα γεωμετρικά σχήματα, κατασκευάζουμε μια ρομποτική κατασκευή που μας βοηθαει να σχεδιάσουμε συμμετρικά σχήματα και ομόκεντρους κύκλους. Η ακρίβεια και ο συντονισμός είναι αρχές που πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα ώστε το αποτέλεσμα να είναι εντυπωσιακό. Όλοι οι μαθητές με την βοήθεια των ρομπότ, σχεδιάζουν τα δικά τους συμμετρικά και γεωμετρικά σχέδια.

  • Έξυπνα Οχήματα

Αφορμή για την θεματική αποτελούν οι καινοτομίες στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Συγκεκριμένα συζητώντας για τον ρόλο τον ποδηλάτων και την συνεισφορά της ρομποτικής σε αυτά, κατασκευάζουμε το δικό μας έξυπνο ποδήλατο και δοκιμάζουμε τις δυνατότητές του σε μία αυτοσχέδια πίστα με στοιχεία κυκλοφοριακής αγωγής.

Γ’ – Δ’ Δημοτικού

 

  • Ρομποτική & Τέχνη

Μελετώντας την συμμετρία στην φύση και τα γεωμετρικά σχήματα, κατασκευάζουμε μια ρομποτική κατασκευή που μας βοηθαει να σχεδιάσουμε συμμετρικά σχήματα και ομόκεντρους κύκλους. Η ακρίβεια και ο συντονισμός είναι αρχές που πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα ώστε το αποτέλεσμα να είναι εντυπωσιακό. Όλοι οι μαθητές με την βοήθεια των ρομπότ, σχεδιάζουν τα δικά τους συμμετρικά και γεωμετρικά σχέδια.

  • Ρομποτικοί Δεινόσαυροι

Πόσα είδη δεινοσαύρων υπήρχαν; Ποιες ήταν οι διαφορές τους; Πως θα μπορούσαμε να κατασκευάσουμε ένα δεινόσαυρο ρομπότ; Αυτές και άλλες ερωτήσεις μας προβληματίζουν και λειτουργούν ως αφόρμηση για να εξερευνήσουμε τον κόσμο των δεινοσαύρων μέσω της ρομποτικής. Κατασκευάζουμε λοιπόν και μελετάμε έναν ρομπότ δεινόσαυρο. Θα μπορέσει να διασχίσει την διαδρομή στην ζούγκλα; Τον προγραμματίζουμε και πειραματιζόμαστε με τις έννοιες της ταχύτητας και της δύναμης

Ε’ – ΣΤ’ Δημοτικού

 

  • Ρομποτική & Τέχνη

Μελετώντας την συμμετρία στην φύση και τα γεωμετρικά σχήματα, κατασκευάζουμε μια ρομποτική κατασκευή που μας βοηθαει να σχεδιάσουμε συμμετρικά σχήματα και ομόκεντρους κύκλους. Η ακρίβεια και ο συντονισμός είναι αρχές που πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα ώστε το αποτέλεσμα να είναι εντυπωσιακό. Όλοι οι μαθητές με την βοήθεια των ρομπότ, σχεδιάζουν τα δικά τους συμμετρικά και γεωμετρικά σχέδια.

  • Ανθρωποειδή Ρομπότ

Ποια είναι αυτά τα χαρακτηριστικά που κάνουν ένα ρομπότ να ονομαστεί ανθρωποειδές; Ποιες λειτουργίες του είναι διαφορετικές και με ποιους τρόπους μπορεί να αλλάξει την καθημερινότητα των ανθρώπων; Συζητώντας αυτές τις ερωτήσεις κατασκευάζουμε ένα ανθρωποειδές ρομπότ. Παρατηρούμε εάν έχει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά που πρέπει και στην συνέχεια το προγραμματίζουμε. Μέσω δοκιμών και παρεμβάσεων τα παιδιά μελετούν τον τρόπο μετάδοσης της κίνησης, της ισορροπίας και του βαδίσματος του ρομπότ. Στο τελος του εργαστηρίου τα ανθρωποειδή έχουν μια αποστολή, να φτάσουν πρώτα στο εργαστήριο. Θα τα καταφέρουν;

Α’ – Γ’ Γυμνασίου & Α’-Γ’Λυκείου

 

  • Αυτόνομα Ρομποτικά Οχήματα

Χρησιμοποιώντας εξελιγμένα πακέτα Ρομποτικής δημιουργούμε ολοκληρωμένες ρομποτικές μηχανές και μελετάμε το πως τα οχήματα μπορούν να είναι αυτόνομα και να αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον τους! Με αφόρμηση το αυτοκίνητο επεξεργαζόμαστε τις δυνατότητες των ρομπότ τόσο σε μηχανικό όσο και σε προγραμματιστικό επίπεδο. Έτσι κάθε ομάδα παιδιών δημιουργεί το δικό της έξυπνο όχημα!

Καλέστε μας τώρα για να κάνετε κράτηση!

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ

Τα εργαστήρια είναι προσαρμοσμένα και διαφοροποιούνται με βάση την ηλικία των παιδιών ως εξής:

  • A’ και Β’ Δημοτικού,
  • Γ’ και Δ’ Δημοτικού και
  • Ε’ και Στ’ Δημοτικού.
  • Α’ – Γ’ Γυμνασίου
  • Α’ – Γ’ Λυκείου

Για την κάθε κατηγορία μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε δύο θεματικές, που αφορούν την ρομποτική κατασκευή με την οποία θα ασχοληθούν τα παιδιά.

Στην διάρκεια του εργαστηρίου τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν το δικό τους ρομπότ. Σε κάθε ενότητα η ρομποτική προσεγγίζεται θεματικά, βοηθώντας με αυτόν τον τροπο τα παιδιά να συνδέσουν ήδη υπάρχουσες γνωσεις τους για τον κόσμο με κάτι καινούριο και διαφορετικό. Ομαδικά λοιπόν, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών ολοκληρώνουν την ρομποτική κατασκευή, την παρατηρούν και κάνουν υποθέσεις σχετικά με τον τρόπο που είναι κατασκευασμένη, την λειτουργία της και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Έτσι, έρχοντας σε επαφή με τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού, βάζουν σε λειτουργία το ρομπότ τους. Πειραματίζονται, δοκιμάζουν, αναπροσαρμόζουν και παρατηρούν την κατασκευή τους. Βιωματικά κατανοούν αρχές της μηχανικής και λαμβάνουν ενεργό ρόλο στην πειραματική διαδικασία διαψεύδοντας ή επαληθεύοντας τις αρχικές τους υποθέσεις για την δομή και την λειτουργία της κατασκευής. Στο τέλος του εργαστηρίου, όλες οι ομάδες μαζί κάνουν μια παρουσίαση των ρομπότ τους.

STEΑM & Εκπαιδευτική Ρομποτική

Η εκπαιδευτική ρομποτική αποτελεί την πρακτική εφαρμογή της θεωρητικής γνώσης, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους μαθητές να εμπεδώσουν έννοιες, να αγαπήσουν την Επιστήμη και την Τεχνολογία και να συνηδειτοποιήσουν ότι μπορούν με τον τρόπο αυτό να ωφεληθούν και να ωφελήσουν την κοινωνία και τον κόσμο. Παράλληλα αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για την ανάπτυξη της δομημένης σκέψης του παιδιού καθώς και των λεπτών κινητικών δεξιοτήτων του.

Η Εκπαιδευτική Ρομποτική είναι μία καινούργια Επιστήμη στην οποία συνδυάζονται στοιχεία ανάπτυξης λογισμικού, μηχανολογίας και  μελέτης της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Είναι γεγονός ότι οι πρώτες ολοκληρωμένες εφαρμογές της εμφανίζονται σε τομείς όπως η ιατρική και  η βιομηχανία. Η εκπαιδευτική ρομποτική συνδέεται άρρηκτα με την εκπαίδευση STEM, καθώς αξιοποιεί σε όλο της το εύρος την Τεχνολογία και τα Μαθηματικά. Μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής τα παιδιά μαθαίνουν να κατασκευάζουν και να προγραμματίζουν ρομπότ, μένοντας συνεχώς ενημερωμένα για τις τρέχουσες τεχνολογικές εξελίξεις.

Στα πρώτα μαθήματα ρομποτικής οι μαθητές με τη χρήση επεξεργαστών, αισθητήρων, κινητήρων και δομικών στοιχείων φτιάχνουν το δικό τους ρομπότ. Στη συνέχεια οι μαθητές με ειδικά διαμορφωμένο λογισμικό, δίνουν  κίνηση στις κατασκευές τους μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, αποκτώντας δεξιότητες προγραμματισμού (engineering) και επίλυσης προβλημάτων (problem solving). Συνεπώς, μέσω της τεχνολογίας της ρομποτικής προετοιμάζονται τα παιδιά για τα επαγγέλματα τους μέλλοντος.

 

Εκπαιδευτική Ρομποτική & Υπολογιστική Σκέψη

Η Ρομποτική  εμπλέκοντας την Τεχνολογία στην Εκπαιδευτική διαδικασία, προκαλεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον από τα παιδιά και αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να διδαχθούν και να αφομοιώσουν έννοιες που θα τους βοηθήσουν τόσο στο σχολείο όσο και στη μετέπειτα επαγγελματική πορεία τους.

Η Ρομποτική επίσης, μέσα από τη μεθοδολογία του STEM στις μικρές ηλικίες, έχει ιδιαίτερη αξία καθώς δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα να καλλιεργήσουν ορισμένες σημαντικές δεξιότητες, όπως αυτή της Υπολογιστικές Σκέψης.

Η Υπολογιστική Σκέψη είναι η ικανότητα ενός ατόμου να εφαρμόζει με επιτυχία σε προβλήματα της καθημερινής του ζωής, τα εξής βήματα:

  • Αφαίρεση: Διαχωρισμός των απαραίτητων από τα μη απαραίτητα στοιχεία
  • Τμηματοποίηση: Χωρισμός του προβλήματος σε επιμέρους προβλήματα, τα οποία όταν επιλυθούν οδηγούν στη λύση του αρχικού
  • Αλγοριθμική Σκέψη: Χωρισμός της λύσης σε διακριτά βήματα
  • Αναγνώριση μοτίβων: Πλήρης κατανόηση των βημάτων που μας οδήγησαν στη λύση, ώστε να μπορούμε να τα εφαρμόσουμε και σε άλλα παρόμοια προβλήματα
  • Χρήση τεχνολογίας: χρήση τεχνολογικών μέσων για να κάνουμε τη λύση που βρήκαμε πιο εύκολα εφαρμόσιμη στο μέλλον!