Μικροί ΕπιSTEAMονες (έως 8 ετών)

STEM
If you can STEAM it.. you can do it!

Τι θα κάνουμε

Με το πρόγραμμα “Μικροί ΕπιSTEAMονες” τα παιδιά των πρώτων τάξεων του Δημοτικού γνωρίζουν την Εκπαιδευτική Ρομποτική και το STEAM μέσα από ένα σύνολο ενδιαφέροντων δραστηριοτήτων και εκπαιδευτικών λογισμικών-πακέτων.

Το πρόγραμμα είναι δομημένο με στόχο την εισαγωγή των παιδιών στην Μηχανική και τον Προγραμματισμό. Χρησιμοποιώντας τα διεθνώς αναγνωρισμένα πακέτα ρομποτικής της LEGO για τις συγκεκριμένες ηλικίες, προσφέρεται στα παιδιά ένας ευχάριστος τρόπος εισαγωγής στο κατασκευαστικό κομμάτι της Ρομποτικής και μία πρώτη γνωριμία με τη Μηχανική. Κατασκευάζουμε λοιπόν τις πρώτες ρομποτικές μας μηχανές, οι οποίες μας βοηθούν από την μετακίνηση δύσκολων εμποδίων μέχρι την.. εξερεύνηση της Σελήνης!

 

Steam Center - Εκπαιδευτικό κέντρο ρομποτικής & ανάπτυξης δεξιοτήτων

Προγραμματισμός

Επιπλέον τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού:
-Ακολουθία
-Επανάληψη
-Επιλογή
Μέσα από εκπαιδευτικά βιωματικά παιχνίδια, αλλά και ένα σύνολο εκπαιδευτικών λογισμικών μαθαίνουμε πως δίνουμε εντολές σε μία μηχανή και τι σημαίνει το να κάνουμε ένα ρομπότ “έξυπνο”. Καλλιεργούμε έτσι όχι μόνο μία καινούρια γνώση αλλά έναν τρόπο σκέψης – δεξιότητα, η οποία θα συνοδεύει το παιδί σε όλη του τη ζωή! Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο κομμάτι της καλλιέργειας της Υπολογιστικής Σκέψης από μικρή ηλικία ώστε τα παιδιά να αναπτυχθούν ουσιαστικά και ολόπλευρα.

Εκπαιδευτική Ρομποτική & Υπολογιστική Σκέψη

Η Ρομποτική μέσα από τη μεθοδολογία του STEM στις μικρές ηλικίες έχει ιδιαίτερη αξία καθώς δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα να καλλιεργήσουν ορισμένες σημαντικές δεξιότητες, όπως αυτή της Υπολογιστικές Σκέψης.

Η Υπολογιστική Σκέψη είναι η ικανότητα ενός ατόμου να εφαρμόζει με επιτυχία σε προβλήματα της καθημερινής του ζωής, τα εξής βήματα:

  • Αφαίρεση: Διαχωρισμός των απαραίτητων από τα μη απαραίτητα στοιχεία
  • Τμηματοποίηση: Χωρισμός του προβλήματος σε επιμέρους υποπροβλήματα, τα οποία όταν επιλυθούν οδηγούν στη λύση του αρχικού
  • Αλγοριθμική Σκέψη: Χωρισμός της λύσης σε διακριτά βήματα
  • Αναγνώριση μοτίβων: Πλήρης κατανόηση των βημάτων που μας οδήγησαν στη λύση, ώστε να μπορούμε να τα εφαρμόσουμε και σε άλλα παρόμοια προβλήματα
  • Χρήση τεχνολογίας: χρήση τεχνολογικών μέσων για να κάνουμε τη λύση που βρήκαμε πιο εύκολα εφαρμόσιμη στο μέλλον!

Η Ρομποτική λόγω του ότι εμπλέκει την Τεχνολογία στην Εκπαιδευτική διαδικασία, προκαλλεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον από τα παιδιά και αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να διδαχθούν και να αφομοιώσουν έννοιες που θα τους βοηθήσουν τόσο στο σχολείο όσο και στη μετέπειτα επαγγελματική πορεία τους.

Εκπαιδευτές

Εύα Παναγιωταρά

Εύα Παναγιωταρά

Εκπαιδευτικός, Εκπαιδεύτρια Νέων Τεχνολογιών

Γιάννης Κούτσικος

Γιάννης Κούτσικος

Γιάννης Κούτσικος – Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής, MS STEM

Διαθέσιμα Επίπεδα

  • Year A
  • Year B

Share