Σχολεία

Το STEAMCenter είναι ένα σύγχρονο Εκπαιδευτικό Κέντρο, το οποίο διαπνεόμενο από τη σύγχρονη παιδαγωγική θεωρία του Gardner σχετικά με τους πολλαπλούς τύπους νοημοσύνης, στοχεύει στην ολιστική προσέγγιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας συνεπικουρώντας στο έργο του σύγχρονου σχολείου.

Στην προσπάθειά μας να επικοινωνήσουμε τις προτάσεις μας, εκπονήσαμε ειδικά σχεδιασμένα εργαστήρια για τους μαθητές των δημοτικών σχολείων. Στόχος των εργαστηρίων είναι τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με την Εκπαιδευτική Ρομποτική.

Ελάτε να γνωρίσουμε την Εκπαιδευτική Ρομποτική και το STEM μέσα από διασκεδαστικά εργαστήρια για όλες τις τάξεις του δημοτικού!

Επιλέξτε το θέμα του εργαστηρίου και κάντε την κράτησή σας τώρα!

Εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί ρομποτικής σας περιμένουν στο χώρο μας, για ένα διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό μάθημα κατασκευής και προγραμματισμού ρομπότ! 

ΔΙΑΘΕΣΙΜΕΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Α’ – Β’ Δημοτικού

Μελετώντας τη συμμετρία στη φύση και τα γεωμετρικά σχήματα, κατασκευάζουμε μια ρομποτική κατασκευή που μας βοηθάει να σχεδιάσουμε συμμετρικά σχήματα και ομόκεντρους κύκλους. Η ακρίβεια και ο συντονισμός είναι αρχές που πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα ώστε το αποτέλεσμα να είναι εντυπωσιακό. Όλοι οι μαθητές με την βοήθεια των ρομπότ, σχεδιάζουν τα δικά τους συμμετρικά και γεωμετρικά σχέδια.

Αφορμή για τη θεματική αποτελούν οι καινοτομίες στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Συγκεκριμένα συζητώντας για τον ρόλο τον ποδηλάτων και τη συνεισφορά της ρομποτικής σε αυτά, κατασκευάζουμε το δικό μας έξυπνο όχημα και δοκιμάζουμε τις δυνατότητές του!

Γ’ – Δ’ Δημοτικού

Στη θεματική αυτή τα παιδιά, με αφετηρία τη σχέση ανάμεσα στον αθλητισμό και τη ρομποτική, θα κατασκευάσουν ένα ρομπότ που μπορεί να συμμετάσχει σε μια αθλητική δραστηριότητα. Στο εργαστήριο, τα παιδιά θα ανακαλύψουν πώς λειτουργούν οι αισθητήρες, οι κινητήρες και οι μηχανισμοί που δίνουν στο ρομπότ τη δυνατότητα να κινείται, να αλληλεπιδρά και να συμμετέχει σε ένα αθλητικό παιχνίδι. Μέσω προγραμματισμού και πειραματισμού, θα μελετήσουν τη σημασία της ακρίβειας, της ταχύτητας και του συγχρονισμού, ενώ στο τέλος του εργαστηρίου τα ρομπότ τους θα διαγωνιστούν σε έναν φιλικό αγώνα, δοκιμάζοντας τις ικανότητές τους στην πράξη. Θα μπορέσουν τα ρομπότ να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις του αθλητισμού;

Ποια είναι αυτά τα χαρακτηριστικά που κάνουν ένα ρομπότ να ονομαστεί ανθρωποειδές; Ποιες λειτουργίες του είναι διαφορετικές και με ποιους τρόπους μπορεί να αλλάξει την καθημερινότητα των ανθρώπων; Συζητώντας αυτές τις ερωτήσεις κατασκευάζουμε ένα ανθρωποειδές ρομπότ. Παρατηρούμε εάν έχει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά που πρέπει και στη συνέχεια το προγραμματίζουμε. Μέσω δοκιμών και παρεμβάσεων τα παιδιά μελετούν τον τρόπο μετάδοσης της κίνησης, της ισορροπίας και του βαδίσματος του ρομπότ. Στο τέλος του εργαστηρίου τα ανθρωποειδή έχουν μια αποστολή, να φτάσουν πρώτα στο εργαστήριο. Θα τα καταφέρουν;

Ε’ – ΣΤ’ Δημοτικού

Στη θεματική αυτή τα παιδιά, με αφετηρία τη σχέση ανάμεσα στον αθλητισμό και τη ρομποτική, θα κατασκευάσουν ένα ρομπότ που μπορεί να συμμετάσχει σε μια αθλητική δραστηριότητα. Στο εργαστήριο, τα παιδιά θα ανακαλύψουν πώς λειτουργούν οι αισθητήρες, οι κινητήρες και οι μηχανισμοί που δίνουν στο ρομπότ τη δυνατότητα να κινείται, να αλληλεπιδρά και να συμμετέχει σε ένα αθλητικό παιχνίδι. Μέσω προγραμματισμού και πειραματισμού, θα μελετήσουν τη σημασία της ακρίβειας, της ταχύτητας και του συγχρονισμού, ενώ στο τέλος του εργαστηρίου τα ρομπότ τους θα διαγωνιστούν σε έναν φιλικό αγώνα, δοκιμάζοντας τις ικανότητές τους στην πράξη. Θα μπορέσουν τα ρομπότ να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις του αθλητισμού;

Ποια είναι αυτά τα χαρακτηριστικά που κάνουν ένα ρομπότ να ονομαστεί ανθρωποειδές; Ποιες λειτουργίες του είναι διαφορετικές και με ποιους τρόπους μπορεί να αλλάξει την καθημερινότητα των ανθρώπων; Συζητώντας αυτές τις ερωτήσεις κατασκευάζουμε ένα ανθρωποειδές ρομπότ. Παρατηρούμε εάν έχει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά που πρέπει και στη συνέχεια το προγραμματίζουμε. Μέσω δοκιμών και παρεμβάσεων τα παιδιά μελετούν τον τρόπο μετάδοσης της κίνησης, της ισορροπίας και του βαδίσματος του ρομπότ. Στο τέλος του εργαστηρίου τα ανθρωποειδή έχουν μια αποστολή, να φτάσουν πρώτα στο εργαστήριο. Θα τα καταφέρουν;

ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ

Τα εργαστήρια είναι προσαρμοσμένα και διαφοροποιούνται με βάση την ηλικία των παιδιών ως εξής:

• A’ και Β’ Δημοτικού,
• Γ’ και Δ’ Δημοτικού 
• Ε’ και Στ’ Δημοτικού.

Για την κάθε κατηγορία μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε δύο θεματικές, που αφορούν την ρομποτική κατασκευή με την οποία θα ασχοληθούν τα παιδιά.
Στην διάρκεια του εργαστηρίου τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν το δικό τους ρομπότ.
Σε κάθε ενότητα η ρομποτική προσεγγίζεται θεματικά, βοηθώντας με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά να συνδέσουν ήδη υπάρχουσες γνώσεις τους για τον κόσμο με κάτι καινούριο και διαφορετικό.
Ομαδικά λοιπόν, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών ολοκληρώνουν την ρομποτική κατασκευή, την παρατηρούν και κάνουν υποθέσεις σχετικά με τον τρόπο που είναι κατασκευασμένη, την λειτουργία της και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
Έτσι, έρχοντας σε επαφή με τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού, βάζουν σε λειτουργία το ρομπότ τους.
Πειραματίζονται, δοκιμάζουν, αναπροσαρμόζουν και παρατηρούν την κατασκευή τους.
Βιωματικά κατανοούν αρχές της μηχανικής και λαμβάνουν ενεργό ρόλο στην πειραματική διαδικασία διαψεύδοντας ή επαληθεύοντας τις αρχικές τους υποθέσεις για την δομή και την λειτουργία της κατασκευής.

Στο τέλος του εργαστηρίου, όλες οι ομάδες μαζί κάνουν μια παρουσίαση των ρομπότ τους.

STEΑM & Εκπαιδευτική Ρομποτική

Η εκπαιδευτική ρομποτική αποτελεί την πρακτική εφαρμογή της θεωρητικής γνώσης, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους μαθητές να εμπεδώσουν έννοιες, να αγαπήσουν την Επιστήμη και την Τεχνολογία και να συνηδειτοποιήσουν ότι μπορούν με τον τρόπο αυτό να ωφεληθούν και να ωφελήσουν την κοινωνία και τον κόσμο.
Παράλληλα αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για την ανάπτυξη της δομημένης σκέψης του παιδιού καθώς και των λεπτών κινητικών δεξιοτήτων του.

Η Εκπαιδευτική Ρομποτική είναι μία καινούργια Επιστήμη στην οποία συνδυάζονται στοιχεία ανάπτυξης λογισμικού, μηχανολογίας και μελέτης της ανθρώπινης συμπεριφοράς.
Είναι γεγονός ότι οι πρώτες ολοκληρωμένες εφαρμογές της εμφανίζονται σε τομείς όπως η ιατρική και η βιομηχανία.
Η εκπαιδευτική ρομποτική συνδέεται άρρηκτα με την εκπαίδευση STEM, καθώς αξιοποιεί σε όλο της το εύρος την Τεχνολογία και τα Μαθηματικά.
Μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής τα παιδιά μαθαίνουν να κατασκευάζουν και να προγραμματίζουν ρομπότ, μένοντας συνεχώς ενημερωμένα για τις τρέχουσες τεχνολογικές εξελίξεις.
Στα πρώτα μαθήματα ρομποτικής οι μαθητές με τη χρήση επεξεργαστών, αισθητήρων, κινητήρων και δομικών στοιχείων φτιάχνουν το δικό τους ρομπότ.
Στη συνέχεια οι μαθητές με ειδικά διαμορφωμένο λογισμικό, δίνουν κίνηση στις κατασκευές τους μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, αποκτώντας δεξιότητες προγραμματισμού (engineering) και επίλυσης προβλημάτων (problem solving).
Συνεπώς, μέσω της τεχνολογίας της ρομποτικής προετοιμάζονται τα παιδιά για τα επαγγέλματα τους μέλλοντος.

granazi kokkino
granazi prassino
granazi mple
granazi prassino
granazi mple

Εκπαιδευτική Ρομποτική & Υπολογιστική Σκέψη

Η Ρομποτική  εμπλέκοντας την Τεχνολογία στην Εκπαιδευτική διαδικασία, προκαλεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον από τα παιδιά και αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να διδαχθούν και να αφομοιώσουν έννοιες που θα τους βοηθήσουν τόσο στο σχολείο όσο και στη μετέπειτα επαγγελματική πορεία τους.

Η Ρομποτική επίσης, μέσα από τη μεθοδολογία του STEM στις μικρές ηλικίες, έχει ιδιαίτερη αξία καθώς δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα να καλλιεργήσουν ορισμένες σημαντικές δεξιότητες, όπως αυτή της Υπολογιστικές Σκέψης.

Η Υπολογιστική Σκέψη είναι η ικανότητα ενός ατόμου να εφαρμόζει με επιτυχία σε προβλήματα της καθημερινής του ζωής, τα εξής βήματα:

  • Αφαίρεση: Διαχωρισμός των απαραίτητων από τα μη απαραίτητα στοιχεία
  • Τμηματοποίηση: Χωρισμός του προβλήματος σε επιμέρους προβλήματα, τα οποία όταν επιλυθούν οδηγούν στη λύση του αρχικού
  • Αλγοριθμική Σκέψη: Χωρισμός της λύσης σε διακριτά βήματα
  • Αναγνώριση μοτίβων: Πλήρης κατανόηση των βημάτων που μας οδήγησαν στη λύση, ώστε να μπορούμε να τα εφαρμόσουμε και σε άλλα παρόμοια προβλήματα
  • Χρήση τεχνολογίας: χρήση τεχνολογικών μέσων για να κάνουμε τη λύση που βρήκαμε πιο εύκολα εφαρμόσιμη στο μέλλον!

Τρόπος Διεξαγωγής

Εκπαιδευτικό Πακέτο A -
Στο STEAMCenter! (Basic)
el
Scroll to Top